donderdag 24 maart 2011

Music was my first love..

Ik heb altijd al eens een muziekblog willen hebben, dus hierbij even een paar liedjes die wel interessant zijn.
Omdat internet hier is met een datalimiet is het hier nogal kostbaar om te downloaden of youtube te kijken. 

Ook mijn kapotte harde schijf helpt niet mee. Maar soms heb je muziek toch echt nodig. Dus heb ik stiekem het een en ander van Bruce Springsteen gedownload.

Oh, ik moet allereerst iedereen bedanken voor de geweldige muziek op de Ipod. Erg leuk en het is een legendarische lijst geworden!

Dan nu, de grote gigantische hit hier. Joery zou nu zeggen dat ‘hier’ achter het ‘boerewors gordyn’ betekent. Dat is de denkbeeldige muur om de Afrikaner (=blanke) cultuur.
Zuid-Afrika heeft namelijk zijn eigen Jan Smit heb ik het idee. Zijn naam is Kurt Darren en de hit is ‘Kaptein (Span die Seile)’. Het is behoorlijk catchy, zeker de tekst: ‘Kaptein span die seile / kaptein sy es myne / daar waar die zon opkomt / daar waar die horizon / wacht sy vur my’. Nu al een klassieker. 



Een aantal jaar geleden was er hier een heerlijke hit. Het was een hit in een groot deel in Afrika heb ik gehoord van onze Mozambique-connectie. Het liedje wordt nog regelmatig gedraaid op feestjes en doet het dan goed. Het heet trouwens Malaika met ‘Destiny’.  De tekst, zodat een ieder van jullie meteen kan meezingen: ‘You were in, you are in my dreams / The soul and the air that I breathe / My heart and the love that I need / And you are my destiny.’



En dan was er vorige week zaterdag nog een mooi optreden op de square hier. Dat is een uitgaansplein hier driehonderd meter vandaan. Het optreden was van Goldfish, een dj/jazz/muziekanten duo uit Kaapstad. Het dak ging eraf zoals te zien is op de video.




Dat was het even voor deze muziekblog. More to come later. Als jullie nog tips hebben vanuit het Nederlandse, mail me even hè.

2 opmerkingen:

  1. Dit is ja prachtig, zo leve de internet, kunnen we ook nog via je blog liedjes horen. Je weet dat "music was my first love" mijn lievelingsnummer is? Ook dus een geweldig nummer. X ma ( )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey liefie,

    Dat liedje van Kurt Darren is echt een feestnummer! Misschien moet je Nick en Simon eens introduceren daar! Doen het vast goed! Ik mis je!

    xxxxx Sanne

    BeantwoordenVerwijderen